خرید و فروش بیت کوین Bitcoin | قیمت بیت کوین BTC

بیت کوین Bitcoin که با نماد BTC شناخته می شود یک ارز دیجیتال جهانی یا همان رمز ارز بر مبنای صفر و یک در سیستم پرداخت می باشد که به صورت الکترونیک توزیع و استفاده می شود و رفتاری شبیه به پول دارد. این شبکه توسط هیچ شخص یا نهادی کنترل نشده و به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است. تمامی تراکنش‌ های شبکه بیت‌کوین، در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک‌ چین (blockchain) ذخیره می شوند و تعداد آن محدودیت 21  میلیون واحدی دارد و نمی‌ تواند خارج از برنامه ‌ریزی انجام شده چاپ و استخراج شود. به معنای دیگر بعد از استخراج 21 میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیت کوین وجود نداشته و به انتها می‌رسد. 
بیت کوین در اکتبر 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای با عنوان یک ارز رمزدار برای معاملات کاربر به کاربر به دنیا معرفی شد. هنوز در اینکه ساتوشی ناکاموتو تنها یک فرد با هوش بالا بوده یا یک گروه مخفی است شک وجود دارد. یک سال پس از معرفی و رمز نگاری بیت کوین در ژانویه 2009، ساتوشی ناکاموتو تمامی کد ها و مستندات شبکه خود را به گاوین اندرسون واگذار کرد و تمامی اصطلاحات امروزی بیت کوین از جمله نوسانات شدید قیمت، تغییرات شبکه و... بعد از خالق بیت کوین رخ داد. 

استفاده از این حساب و انجام تبادلات ارزی باید در ابتدا بتوانید آن را شارژ کنید که برای این کار باید یکی از کارت‌ های اعتباری ارزی  ویزا کارت، مسترکارت و ... داشته باشید که به دلیل تحریم ها در کشور امکان پذیر نمی باشد. مجموعه پانی پی با دسترسی به کارت های ارزی و درگاه های بین المللی در سریع ترین زمان ممکن شارژ حساب پرفکت مانی را برای شما مشتریان عزیز فراهم می سازد.

 



پرسش های متداول :

بیت کوین چگونه استخراج می شود ؟

استخراج بیت کوین در نتیجه حل معادلات ریاضیاتی بسیار پیچیده و به وسیله کامپیوتر های پیشرفته با قدرت پردازش بسیار بالا به نام ماینر انجام می شود. در هر تراکنش‌، یک بلاک جدیدی ایجاد و بیت کوین‌ های جدیدی به چرخه اضافه می‌ شود که که استخراج هر بلاک در حدود 10 دقیقه زمان می‌برد.

افزایش قیمت بیت کوین تحت تاثیر چه عواملی است ؟

در تایید تراکنش‌ ها استخراج کنندگان بیت کوین پاداشی دریافت می‌کنند که این پاداش هر 4 سال یک بار نصف می ‌شود و درست در زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، قیمت آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

ارزش بیت کوین چگونه مشخص می شود ؟

ارزش و قیمت بیت ‌کوین نیز دچار نوسان شده و به عرضه و تقاضا وابسته است و باعث تغییر روند آن به شکل صعودی یا نزولی می شود.

از کجا بیت‌ کوین بخریم؟

اگر به دنبال بیت کوین هستید مجموعه پانی پی با سال ها فعالیت در حوزه ارزهای مجازی و دیجیتال می تواند در سریع ترین زمان ارز درخواستی شما را تامین کند. از آنجا که قیمت بیت کوین به صورت ثانیه ای در سایت به وسیله API متصل به سیستم جهانی بروز رسانی می شود و بدون دخالت دستی می توانید از آخرین قیمت بین کوین مطلع شده و درخواست خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید .

چرا تراکنش ‌های بیت‌ کوین غیر قابل برگشت است؟

 انجام تراکنش در بیت‌ کوین بر خلاف تراکنش های بانکی و در صورت اشتباه غیر قابل برگشت می باشد و باید با آن خداحافظی کنید. بدین معنا که در صورت ثبت و تایید تراکنش در بیت کوین، به تمامی اعضای حاضر در شبکه ارسال شده و دیگر امکان‌ تغییر در تراکنش وجود ندارد. به همین دلیل و فراموش کردن کلید خصوصی‌ بسیاری از افراد سرمایه خود را از دست داده اند.

 مزایای تراکنش ‌های بیت‌ کوین چیست؟

 غیر قابل برگشت بودن تراکنش ‌های بیت‌ کوین شاید در ابتدا یک ویژگی منفی به نظر برسد اما همین ویژگی یک مزیت بزرگ محسوب می شود زیرا باعث عدم هک و کنترل نشدن آن توسط یک گروه خاص (سیستم های بانکی) می شود و این خود از دلایل امنیت بالای آن می باشد. همچنین عدم نیاز به حمل و جابه جایی، معاملات آسان و سریع، عدم وجود مالیاتی و ناشناس بودن هویت دارندگان از دیگر مزایای بیت کوین می باشد. 

بلاک چین blockchain چیست و چگونه کار می کند ؟

 به کیف پول یا دفتر حساب عمومی هرکابر که به منظور ثبت تراکنش‌ های بیت کوین استفاده می شود بلاک چین گفته می شود. در واقع سوابق دیجیتال تراکنش‌ ها در بلاک ها قرار میگیرد که توسط کاربران رمز نگاری شده و به شبکه ارسال می شود. به همین دلیل به آن ارز رمزدنگاری شده یا رمز ارز (cryptocurrency)  گفته می شود.

 صحت تراکنش ‌های بیت‌ کوین چگونه مشخص می شود ؟

صحت هر تراکنش در بیت کوین توسط امضای دیجیتال مربوط به آدرس های ارسالی محافظت می شود و هر کاربر در کیف پول خود می تواند اعتبار و صحت هر مبادله را بررسی کند که تایید یا کانفرم  confirm آن ممکن کمی زمان ببرد.

قیمت خرید و فروش بیت کوین تحت تاثیر چه عواملی است ؟

قیمت خرید و فروش بیت کوین بر اساس نرخ‌ گذاری فروشندگان یا توسط خود فرد تعیین می‌شود که قیمت گذاری توسط قرد در بازار که با نام سفارش محدود و ثبت سفارش بر اساس قیمت‌ توسط فروشندگان سفارش سریع نامیده می شود.

آیا برای نگهداری از بیت کوین در کیف پول باید هزینه پرداخت کرد ؟

داشتن کیف پول برای حفظ و نگهداری، ارسال و دریافت بیت‌کوین ضروری است و دارای انواع مختلفی موبایل ، تحت ‌وب، دسکتاپ و سخت ‌‌افزاری است که به جز کیف‌ پول سخت‌ افزاری که باید آن را خریداری کرده و برای آن هزینه‌ کنید در بقیه موارد نیاز به پرداخت هزینه نیست.


آیا امکان خرید بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد ؟

خیر. برای خرید و فروش بیت کوین باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کرده و احراز هویت کنید. 

آیا امکان تبدیل بیت کوین به ریال وجود دارد ؟

بله امکان فروش و تبدیل بیت کوین به ریال برای کاربران فراهم شده است که برای انجام آن باید حساب کاربری ایجاد کرده و سطح کاربری خود را تعیین کنید.

سقف خرید و فروش بیت کوین چقدر است ؟

 هیچگونه سقفی برای خرید و فروش وجود ندارد و کم ترین میزان خرید 50 هزار تومان می باشد. 

کارمزد خرید و فروش در بیت کوین چقدر است ؟

کارمزد تمامی خدمات بیت کوین در پانی پی 0.25 درصد می باشد.


خرید، فروش، شارژ و پرداخت بیت کوین توسط مجموعه پانی پی در محیطی امن و سریع انجام می شود و در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.